kontakt@apartamentywkarkonoszach.pl

Przed dokonaniem rezerwacji w Apartamenty w Karkonoszach należy zapoznać się z niniejszym regulaminem i zaakceptować jego treść. Niniejszy regulamin, zgodny jest z postanowieniem art. 8.1.pkt.1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j.Dz. U. z 2016, poz. 1030 z późn. zm.).

§1. [Definicje]

  1. Apartamenty w Karkonoszach Aleksandra Kusz, z siedzibą w Karpaczu, [kod 58-540], przy ul. Kąpielowej 5B/51, REGON: 527184265, NIP: 6112681037; — Usługodawca w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 1030 z późn. zm.);
  2. Gość — osoba fizyczna będąca stroną umowy o świadczenie usług noclegowych, zawartej z Apartamentami w Karkonoszach, zobowiązana do przestrzegania niniejszego regulaminu; Usługobiorca w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 1030 z późn. zm.).
  3. Serwis — strona internetowa Apartamenty w Karkonoszach dostępna pod adresem: www.apartamentywkarkonoszach.pl
  4. Operatorem Serwisu jest Aleksandra Kusz opisana w punkcie 1 Definicji;
  5. Apartamenty – lokale przeznaczone do wynajmu krótkoterminowego, zgłoszone do ewidencji obiektów świadczących usługi noclegowe, tak zwane nieskategoryzowane – w kategorii obiektów nie będących obiektem hotelarskim, [zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych Dz. U. 1997 Nr 133 poz. 884., tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 2211 z późn. zm.], opisane w serwisie, pozostające w zarządzie Apartamentów w Karkonoszach na mocy odrębnych umów zawartych z właścicielami lokali, różnorodne pod względem wyposażenia, lokalizacji, ilości miejsc noclegowych, rodzajów łóżek oraz dostępności parkingu lub Wi-Fi. Oferowane lokale w związku z przeznaczeniem ich do wynajmu turystycznego noszą ślady bieżącego zużycia;
  6. Zdjęcia — poglądowe fotografie zamieszczone w serwisie Apartamenty w Karkonoszach, wykonane z chwilą objęcia lokalu w zarządzanie. Zdjęcia nie prezentują śladów bieżącego zużycia apartamentów, zadrapań, zarysowań, nieistotnych z punktu widzenia usługi noclegowej zmian w wyposażeniu i innych śladów wynikających z bieżącej eksploatacji lokalu. Stan apartamentu może nieznacznie różnić się od zdjęć prezentowanych w ofercie Apartamentów w Karkonoszach.
  7. Umowa najmu apartamentu — umowa najmu krótkoterminowego, zawarta pomiędzy Apartamentami w Karkonoszach a Gośćmi, z chwilą otrzymania przez Gości potwierdzenia rezerwacji na warunkach określonych w niniejszym regulaminie, do której nie stosuje się ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy (art. 2.1.pkt. 4 Ustawy, t.j. Dz.U. z 2016, poz. 1610 z późn. zm.);
  8. Miejsce postojowe — przypisane nieodpłatnie do danego apartamentu miejsce dla jednego samochodu osobowego, wyznaczone na parkingu lub w garażu, indywidualnie wskazane w opisie apartamentu. Przydzielone do apartamentu miejsca postojowe zlokalizowane są na terenach zarządzanych przez Wspólnoty Mieszkaniowe, niezależne pod względem organizacyjnym i prawnym od Apartamentów w Karkonoszach, w związku z czym, miejsca postojowe, mimo ich wskazania, nie są gwarantowane przez Apartamenty w Karkonoszach i nie zostały wliczone w cenę usługi noclegowej;
  9. Środki masowego przekazu — sygnały telewizyjne i internetowe /Wi-Fi/ udostępnione nieodpłatnie w wybranych apartamentach, indywidualnie wskazane w ich opisie, dostępne co do zasady. Środki masowego przekazu nadawane są przez dostawców zewnętrznych niezależnych pod względem organizacyjnym i prawnym od Apartamentów w Karkonoszach, w związku z czym, środki masowego przekazu, mimo ich wskazania, nie są gwarantowane przez Apartamenty w Karkonoszach i nie zostały wliczone w cenę usługi noclegowej;
  10. Procedura rejestracyjna — zbiór czynności wykonywanych przez Gości, polegających w szczególności na: okazaniu aktualnego dokumentu tożsamości, własnoręcznym, czytelnym wypełnieniu karty rejestracyjnej, potwierdzeniu uprzedniego zapoznania się z regulaminem oraz wniesieniu brakującej opłaty. Niedopełnienie procedury rejestracyjnej przez Gości uniemożliwia wykonanie przez Apartamenty w Karkonoszach usługi noclegowej. W razie odmowy przez Gości zastosowania się do procedury rejestracyjnej, rezerwacja zostaje anulowana a zadatek nie podlega zwrotowi;
  11. Doba noclegowa — wyznaczony czas pobytu Gości w apartamencie, rozpoczynający się o godzinie 16.00 w pierwszym dniu zarezerwowanego terminu, a kończący się o godzinie 11.00 w ostatnim dniu zarezerwowanego terminu;
  12. Usługa noclegowa — usługa wykonywana przez Apartamenty w Karkonoszach na rzecz Gości, polegająca na zapewnieniu noclegu w wybranym apartamencie. Usługa noclegowa nie obejmuje dostępu do środków masowego przekazu oraz miejsca postojowego, co oznacza, że brak dostępu środków masowego przekazu lub miejsca postojowego nie wpływa na jakość i prawidłowość wykonanej usługi noclegowej;
  13. Koszty usługi noclegowej — opłata dokonywana przez Gości za usługę noclegową w apartamencie, skalkulowana bez dostępu do środków masowego przekazu oraz miejsca postojowego;
  14. Depozyt — opłata pobierana fakultatywnie według wskazania Apartamentów w Karkonoszach, służąca zabezpieczeniu ewentualnych roszczeń na wypadek wyrządzenia szkody przez Gości;
  15. Opłata miejscowa — opłata pobierana od Gości zgodnie z aktualnie obowiązującymi Uchwałami Rady Miejskiej, w sprawie wprowadzenia oraz ustalenia wysokości stawki opłaty miejscowej, terminów jej płatności oraz sposobu jej poboru;
  16. Koszty obsługi platformy – opłata dokonywana na rzecz Apartamentów w Karkonoszach przez Gości realizujących rezerwacje na platformach płatnych (poza serwisem Apartamenty w Karkonoszach), każdorazowo doliczona do ceny rezerwacji na platformie;
  17. Formularz rezerwacji — formularz internetowy zamieszczony w serwisie, wykorzystywany do rezerwacji usług noclegowych online;
  18. Adres elektroniczny – oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej;
  19. System teleinformatyczny — zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie, przechowywanie, wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2014 r., poz. 243 z późn. zm.);
  20. Rezerwacja online — rezerwacja usług noclegowych dokonywana w systemie teleinformatycznym;
  21. Rezerwacja telefoniczna — rezerwacja usług noclegowych dokonywana przez Apartamenty w Karkonoszach na życzenie Gościa wyrażone ustnie w rozmowie telefonicznej. Dokonanie wpłaty zadatku/przedpłaty oznacza zapoznanie się i akceptację warunków rezerwacji opisanych w regulaminie;
  22. Siła wyższa — zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia, w tym w szczególności: zjawiska i kataklizmy przyrody, strajki, wojny i zamieszki, stan wyjątkowy oraz pozbawienie apartamentu przez dostawcę prądu, gazu, energii grzewczej, wody, sygnału telewizyjnego, Wi-Fi / Internetu, a także wystąpienie awarii i usterek, za których wystąpienie nie ponoszą winy Apartamenty w Karkonoszach;
  23. Świadczenie usługi drogą elektroniczną — wykonanie usługi świadczonej na odległość bez jednoczesnej obecności stron, poprzez przekaz danych przez system teleinformatyczny.

§ 2. [Ogólne warunki rezerwacji]

  1. Apartamenty w Karkonoszach świadczą na rzecz Gości usługę noclegową w zakresie i na warunkach określonych w regulaminie.
  2. Goście zobowiązani są do przestrzegania regulaminu.
  3. Goście dokonują rezerwacji online usług noclegowych poprzez wykonanie czynności zaleconych przez system rezerwacyjny.

Czynności te polegają na:a. wypełnieniu Formularza rezerwacyjnego, ze wskazaniem wybranego apartamentu, terminu pobytu, ilości osób, a także danych kontaktowych takich jak imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu komórkowego,b. złożeniu oświadczenia (poprzez zaznaczenie odpowiedniego miejsca w formularzu rezerwacyjnym) o zapoznaniu się i zaakceptowaniu regulaminu,c. złożeniu oświadczenia (poprzez zaznaczenie odpowiedniego miejsca w formularzu rezerwacyjnym) o zgodzie lub braku zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, d. wybraniu opcji rezerwuj w formularzu rezerwacyjnym.

  1. Niezwłocznie po dokonaniu rezerwacji online, Apartamenty w Karkonoszach wysyłają na adres mailowy wskazany w formularzu rezerwacyjnym potwierdzenie rezerwacji, ze wskazaniem: numeru rezerwacji, imienia i nazwiska osoby dokonującej rezerwacji, długości pobytu, wybrany apartament, koszty usługi noclegowej oraz warunki płatności.
  2. Rezerwację uznaje się za potwierdzoną po wpłaceniu zadatku/przedpłaty w wysokości zgodnej z aktualnymi warunkami rezerwacji.

§ 3. [Polityka przyjazdu i wyjazdu]

  1. Apartamenty w Karkonoszach przeprowadzają procedurę rejestracyjną na zasadach opisanych w regulaminie.
  2. Procedura rejestracyjna wykonywana jest w godzinach wskazanych w potwierdzeniu rezerwacji, z uwzględnieniem godzin pracy firmy.
  3. Przybycie Gościa po godzinach pracy firmy możliwe jest wyłącznie po dokonaniu wcześniejszych, indywidualnych ustaleń w tym zakresie.
  4. Niezgłoszenie się Gościa do procedury rejestracyjnej w godzinach pracy firmy, przy równoczesnym braku indywidualnych ustaleń w tym zakresie, skutkuje anulowaniem rezerwacji z utratą zadatku/przedpłaty włącznie.
  5. W drodze indywidualnych ustaleń, Gość, za zgodą Apartamentów w Karkonoszach może pominąć procedurę rejestracyjną w siedzibie firmy. W takim przypadku, Gość odbiera klucze do apartamentu z udostępnionej mu skrytki, po uprzednim uzupełnieniu elektronicznej karty rejestracyjnej oraz dokonaniu z góry pełnej płatności z tytułu kosztów noclegu.
  6. Po zakończonym pobycie Gość zobligowany jest do zwrotu kluczy do apartamentu w wyznaczonym miejscu lub skrytce, do godziny określonej w warunkach rezerwacji. Wszelkie odstępstwa w zakresie zwrotu kluczy i niedopełnienie ustalonych wcześniej ustaleń obciążają Gościa, który odpowiada za powierzone mu mienie.
  7. Opuszczając apartament, Gość jest bezwzględnie zobligowany do zamknięcia okien, drzwi balkonowych, zakręcenia wody w kranach, zgaszenia świateł i zamknięcia na klucz drzwi wejściowych. Gość ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wynikłą z niedopełnienia powyższych obowiązków.
  8. W razie nie opuszczenia apartamentu przez Gościa do godziny wskazanej w warunkach rezerwacji Gość zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w kwocie stanowiącej równowartość połowy kosztów ostatniej doby noclegowej w danym apartamencie.
  9. Jeżeli opóźnienie w oddaniu kluczy do apartamentu przekroczy 2 godziny zegarowe Gość zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w kwocie stanowiącej równowartość pełnych kosztów ostatniej doby noclegowej w danym apartamencie.

§ 4. [Depozyt]

  1. Na zabezpieczenie ewentualnych roszczeń odszkodowawczych Apartamenty w Karkonoszach zastrzegają sobie prawo pobierania od Gości depozytu do maksymalnej wysokości 500 zł/apartament.
  2. Depozyt powinien zostać wpłacony i zaksięgowany na rachunku bankowym Apartamentów w Karkonoszach najpóźniej w dniu rozpoczęcia pobytu.
  3. Wpłaty depozytu można dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego lub przelewu na telefon BLIK. Wszystkie informacje odnośnie wpłaty, Gość otrzyma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany podczas składania rezerwacji.
  4. W przypadku braku wpłaty depozytu, Apartamentom w Karkonoszach przysługuje prawo do odmowy zakwaterowania Gości.
  5. Depozyt jest nieoprocentowany. Depozyt podlega zwrotowi po wykwaterowaniu Gości i sprawdzeniu stanu apartamentu, nie później jednak niż po upływie 7 dni roboczych od wykwaterowania.

§ 5. [Wykonanie usługi noclegowej]

  1. Usługa noclegowa świadczona przez Apartamenty w Karkonoszach nie obejmuje dodatkowego sprzątania, dodatkowej wymiany pościeli i ręczników, dodatkowego wyposażenia apartamentu w dostawki, łóżka, łóżeczka dziecięce i inne, nie wymienione w opisie apartamentu.
  2. Apartamenty, poza tzw. pakietem startowym nie są zaopatrywane w środki higieniczno – sanitarne, środki czystości i gospodarstwa domowego.
  3. W apartamencie mogą nocować Goście w ilości zgodnej z dokonaną rezerwacją. Zabronione jest nocowanie Gości w ilości większej niż określona w serwisie maksymalna liczba miejsc noclegowych.
  4. W przypadku, gdy wbrew warunkom rezerwacji do apartamentu przyjadą Goście w liczbie przekraczającej maksymalną liczbę miejsc noclegowych, Apartamentom w Karkonoszach przysługuje prawo odmowy zakwaterowania dodatkowych osób lub zakwaterowania ich za dodatkową opłatą, pierwszego dnia po przyjeździe do apartamentu.
  5. W przypadku stwierdzenia bezprawnego nocowania innych osób nie objętych rezerwacją, do każdej doby zarezerwowanej przez Gościa doliczona zostanie opłata w wysokości 300 zł za dobę za każdą kolejną, niezgłoszoną osobę.
  6. Goście zobowiązani są do przestrzegania regulaminów ustanowionych przez Wspólnoty Mieszkaniowe, działające w obrębie lokalizacji apartamentu, a także przestrzegania zasad parkowania i poruszania się na drogach wewnętrznych, ciszy nocnej, zasad BHP oraz PPOŻ obiektu. W godzinach od 22:00 do 6:00 zabronione są zachowania zakłócające wypoczynek mieszkańców.

§ 6. [Odpowiedzialność Gości, naruszenie regulaminu]Apartamenty w Karkonoszach są uprawnione do nałożenia na Gości dodatkowej opłaty za poszczególne naruszenia Regulaminu, w wysokości wskazanej poniżej („Opłata Dodatkowa”):

  1. Gość jest zobowiązany do korzystania z apartamentu zgodnie z jego przeznaczeniem i oddania go w stanie niezmienionym. Zabrania się usuwania z apartamentu jakichkolwiek elementów wyposażenia i dekoracji, przemeblowań oraz dokonywania samodzielnych napraw. W razie naruszenia zasad w tym zakresie, Gość zobowiązany będzie do pokrycia kosztów doprowadzenia apartamentu do stanu z dnia przyjazdu.
  2. W przypadku pozostawienia zabrudzeń w stopniu przekraczającym standardowe zużycie apartamentu, Goście zobowiązani będą do poniesienia kosztów ich usunięcia.
  3. W przypadku zaplamienia/zabrudzenia/kradzieży ręcznika, Gość zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości 70 zł za sztukę.
  4. W przypadku zaplamienia/zabrudzenia/kradzieży pościeli (poszwa, kołdra, poduszka, prześcieradło), Gość zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości 150 zł za sztukę.
  5. W przypadku zaplamienia/zabrudzenia tapicerki sofy/materaca, Goście zobowiązani będą do poniesienia kosztów ich usunięcia w wysokości 300 zł za profesjonalne pranie tapicerki/materaca.
  6. Gościom zabrania się oddawania apartamentu w podnajem i przekazywanie go osobom trzecim oraz kopiowania oddanych mu na czas pobytu kluczy do apartamentu.
  7. W przypadku zagubienia kluczy/pilota do bramy garażowej, Gość zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości 500 zł.
  8. W apartamentach obowiązuje bezwzględny zakaz palenia. W przypadku nie przestrzegania zakazu Gość zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości 500 zł za sztukę.
  9. Co do zasady w apartamentach obowiązuje zakaz wprowadzania zwierząt, pod groźbą kary w wysokości 500 zł, chyba, że co innego zostało indywidualnie ustalone z Gościem lub jest opisane w Serwisie.
  10. W przypadku rażącego, chuligańskiego naruszenia zasad określonych w niniejszym regulaminie, Apartamentom w Karkonoszach przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym i usunięcia Gościa wraz z osobami mu towarzyszącymi z apartamentu.
  11. Gość ponosi odpowiedzialność za apartament, a także powierzone mu mienie znajdujące się w apartamencie. W przypadku wyrządzenia szkody przez Gościa i osób mu współtowarzyszących będzie on zobowiązany do jej naprawienia w pełnej wysokości. Koszt naprawy zostanie oszacowany w oparciu o ceny rynkowe.
  12. Gość wyraża zgodę na potrącenie dodatkowych opłat opisanych w punktach wyżej z wpłaconego wcześniej depozytu. Jeżeli wartość zniszczeń ujawnionych w apartamencie podczas pobytu Gości przekracza sumę wpłaconego depozytu, Apartamenty w Karkonoszach mają prawo zażądać dopłaty, a Gość zobowiązuje się do pokrycia tych kosztów.
  13. W razie pozostawienia w apartamencie przedmiotów należących do Gościa zostaną one odesłane na jego koszt. Gość zobowiązany jest do wskazania drogą mailową: imienia, nazwiska i nazwy apartamentu lub numeru rezerwacji, a także opisu pozostawionego przedmiotu. Wszelkie formalności i koszty związane ze zwrotem pozostawionego przedmiotu leżą po stronie Gościa.

§ 7. [Zmiana terminu, skrócenie pobytu, anulowanie, odstąpienie od umowy, nieobecność]

  1. Możliwość zmiany terminu rezerwacji jest uzależniona od oferty wybranej podczas dokonywania rezerwacji. Zasady zmiany terminu w wybranych ofertach są wskazane w serwisie. W zależności od sezonu, w którym przypada nowo wybrany termin, Apartamenty w Karkonoszach określą ilość dni pobytu możliwego do zrealizowania za cenę pierwszej rezerwacji.
  2. Możliwość anulacji rezerwacji jest uzależniona od oferty wybranej podczas dokonywania rezerwacji. Zapłacona kwota przedpłaty podlega zwrotowi w ciągu 7 dni od anulowania rezerwacji. Wyjątkiem są okoliczności szczególne, związane z sytuacjami kryzysowymi w kraju, regulowane odpowiednimi przepisami prawa.

Zasady anulacji w wybranych ofertach są wskazane w serwisie:

a. „Cena dnia - oferta elastyczna” — w celu zagwarantowania rezerwacji wymagane jest podanie danych karty kredytowej lub dokonanie przedpłaty za 100% wartości rezerwacji za pośrednictwem systemu płatności online. Rezerwacja może być bezkosztowo anulowana w terminie do 7 dni przed przyjazdem. W przypadku anulowania rezerwacji po tym terminie lub niepojawienia się w obiekcie w dniu przyjazdu obiekt obciąży gościa za 100% wartości rezerwacji.

b. „Oferta bezzwrotna” — wymagana przedpłata wynosi 100% kosztów pobytu, w przypadku zmiany terminu/anulowania rezerwacji zapłacona kwota nie podlega zwrotowi, ani przeniesieniu na inną rezerwację.c. „Oferta dłużej=taniej” — w celu zagwarantowania rezerwacji wymagane jest podanie danych karty kredytowej lub dokonanie przedpłaty w wysokości 30% wartości rezerwacji za pośrednictwem systemu płatności online. Na 7 dni przed przyjazdem należy opłacić pozostałe 70% kosztów pobytu. Przypomnienia będą wysyłane na adres e-mail podany w rezerwacji co najmniej 2 dni przed terminem płatności. Wszystkie dokonane płatności są bezzwrotne. W przypadku anulowania rezerwacji lub niepojawienia się w obiekcie w dniu przyjazdu suma wpłaconych przedpłat przepada. Należy przestrzegać harmonogramu wpłat, zastrzegamy sobie prawo do anulowania rezerwacji ze względu na brak wpłat.

  1. W przypadku skrócenia pobytu w Apartamenty w Karkonoszach po opłaceniu rezerwacji, zapłacona kwota nie podlega zwrotowi.
  2. Brak wpłaty zadatku/przedpłaty w terminie wskazanym w potwierdzeniu rezerwacji spowoduje anulowanie rezerwacji.
  3. Anulowana rezerwacja może zostać przywrócona na prośbę Gościa pod warunkiem dostępności wybranego apartamentu.
  4. W przypadku anulowania rezerwacji na mniej niż 7 dni dni przed przyjazdem kwota przedpłaty nie podlega zwrotowi.
  5. Pomimo braku anulowania rezerwacji przez Gościa, który dokonał zapłaty przedpłaty w terminie wyznaczonym w potwierdzeniu rezerwacji, w sytuacji, gdy Gość nie zgłasza się do Apartamentów w Karkonoszach w godzinach pracy firmy w dniu planowanego rozpoczęcia pobytu, rezerwacja zostaje anulowana z przyczyn leżących po stronie Gościa, a wpłacona kwota przedpłaty nie podlega zwrotowi. W takiej sytuacji apartament zostaje uwolniony w systemie do dalszej sprzedaży, bez względu na ilość dni objętych opłaconą przedpłatą.
  6. Gościom nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy rezerwacji usługi noclegowej, zgodnie z art. 38 pkt 12 Ustawy o Prawach Konsumenta (Dz. U. z 2014, poz.827).
  7. W razie wystąpienia siły wyższej, uniemożliwiającej zrealizowanie dokonanej przez Gościa rezerwacji Apartamenty w Karkonoszach zależnie od dostępności apartamentów proponują zmianę terminu lub inny apartament o podobnym standardzie i cenie, a gdyby zmiana nie była w określonym terminie możliwa, Apartamenty w Karkonoszach odstępują od umowy i dokonują zwrotu zapłaconej kwoty przedpłaty.

§ 8. [Reklamacja usług]

  1. Personel Apartamentów w Karkonoszach dokłada wszelkich starań, aby zapewnić Gościom pobyt w wygodnym i komfortowym apartamencie oraz wysoki standard obsługi.
  2. Jeżeli Gość uzna, że usługa noclegowa została wykonana nieprawidłowo, ma prawo złożyć reklamację. Dokonując rezerwacji Gość wyraża zgodę na sposób postępowania reklamacyjnego i potwierdza, że zapoznał się z jego treścią.
  3. Reklamacja skierowana do Apartamentów w Karkonoszach może dotyczyć jakości i czystości apartamentu, a także obsługi świadczonej przez Apartamenty w Karkonoszach.
  4. W myśl obowiązujących przepisów prawnych, Apartamenty w Karkonoszach ponoszą odpowiedzialność względem Gości za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi noclegowej, na zasadzie art. 471 Kodeksu Cywilnego.
  5. Zgodnie z art. 471 Kodeksu Cywilnego, Gość może żądać od Apartamentów w Karkonoszach naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania usługi. Ma jednak obowiązek udowodnić, że usługa została wykonana w sposób nienależyty oraz wskazać, że z tego powodu powstała w jego majątku określona szkoda.
  6. Zgodnie z art. 471 Kodeksu Cywilnego Apartamenty w Karkonoszach odpowiadają za szkodę tylko wtedy, gdy wynika ona z winy lub zaniechania personelu Apartamentów w Karkonoszach.
  7. Prawo wyłącza odpowiedzialność Apartamentów w Karkonoszach za działania lub zaniechania osób trzecich niezwiązanych z firmą, na które personel Apartamentów w Karkonoszach nie ma wpływu. W szczególności, Apartamenty w Karkonoszach nie odpowiadają za niewłaściwe zachowania osób trzecich, niezwiązanych z firmą, które zakłócają ciszę lub spokój w lokalu, bezprawnie zajmują miejsce parkingowe przydzielone dla Gości, zastawiają pojazd należący do Gości Apartamentów w Karkonoszach w jakimkolwiek miejscu lub w inny sposób utrudniają i uprzykrzają pobyt w wybranym apartamencie. Takie wyłączenie odpowiedzialności nie jest wynikiem złej woli czy niestarannego działania Apartamentów w Karkonoszach, lecz brakiem jakichkolwiek uprawnień porządkowych względem osób trzecich i wpływu na ich działanie lub zaniechanie.
  8. Goście Apartamentów w Karkonoszach mogą złożyć reklamację w tradycyjnej formie pisemnej składając pismo w siedzibie firmy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@apartamentywkarkonoszach.pl
  9. W przypadku usługi noclegowej świadczonej przez obiekty nieskategoryzowane, do jakich należą Apartamenty w Karkonoszach, zasady i terminy reklamacji nie zostały uregulowane w szczególny sposób w obowiązujących przepisach prawnych. Z tych względów, procedura reklamacyjna zatwierdzona i zaakceptowana przez Gości w regulaminie przed dokonaniem rezerwacji jest wiążąca i należy się do niej stosować.
  10. Reklamacje dotyczące wad zakwaterowania takich jak awarie, uszkodzenia, niezgodność z rezerwacją należy zgłaszać niezwłocznie po ich ujawnieniu, nie później niż do końca trwania pobytu.
  11. Reklamacje dotyczące stanu czystości należy zgłaszać niezwłocznie po ich dostrzeżeniu, nie później niż w ciągu 2 godzin od przyjazdu.
  12. Jeżeli Gość nieusatysfakcjonowany z wykonania usługi na jego rzecz nie złoży reklamacji w wyznaczonym przez Apartamenty w Karkonoszach terminie, zachowuje wprawdzie prawo do jej złożenia w okresie późniejszym, jednak Apartamenty w Karkonoszach rozpoznają na niekorzyść Gościa reklamacje, których zasadność nie może zostać w jakikolwiek sposób sprawdzona.
  13. Wykonane przez Gościa zdjęcia wskazujące na nieprawidłowości stanu czystości w apartamencie uznane są za dowód w sprawie w razie dołączenia ich do reklamacji złożonej niezwłocznie po zakwaterowaniu. Zdjęcia ujawnione po kilkudniowym pobycie Gościa nie mogą być miarodajne w przedmiocie ustalenia stanu czystości jaki zastany był po przyjeździe do apartamentu.
  14. W razie zgłoszenia przez Gościa reklamacji z powodu nienależytej czystości w apartamencie, Apartamenty w Karkonoszach zastrzegają sobie prawo do niezwłocznego usunięcia nieprawidłowości, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego, poprzez dokonanie ponownego sprzątania. Gość zobowiązany jest do osobistego udziału w postępowaniu reklamacyjnym, a w szczególności ma obowiązek umożliwić personelowi dostęp do wynajętego mu apartamentu, w celu ustalenia zasadności reklamacji.
  15. W razie, gdy Gość uniemożliwi personelowi Apartamentów w Karkonoszach dokonania poprawek i sprzeciwi się wpuszczeniu służb serwisowych i sprzątających do apartamentu, kierowane przez niego roszczenia o rekompensatę finansową zostaną rozpoznane na jego niekorzyść.
  16. W razie zgłoszenia przez Gościa reklamacji z powodu wad technicznych ujawnionych w apartamencie Gość ma prawo zażądać bezpłatnego, należytego i terminowego ich usunięcia, a w szczególności wymiany wadliwego lub uzupełnienia drobnego wyposażenia apartamentu.
  17. W przypadku braku możliwości usunięcia usterek technicznych w apartamencie z powodu wystąpienia awarii instalacji grzewczej, prądu, wody itp., Apartamenty w Karkonoszach, jeżeli będzie istniała taka możliwość, zaoferują Gościowi inny apartament celem zamiany.
  18. W razie braku możliwości zmiany apartamentu dla Gościa, w sytuacji opisanej w punkcie poprzedzającym, za obopólną zgodą Gość może podjąć decyzję o pozostaniu w apartamencie mimo jego wadliwości, w zamian za zmniejszenie ceny proporcjonalnie do stopnia utrudnienia pobytu bądź też Gość może odstąpić od umowy i zażądać zwrotu zapłaconej ceny.
  19. W związku z nienależytym wykonaniem umowy przez Apartamenty w Karkonoszach, Gość ma prawo żądania rekompensaty finansowej.
  20. Prawo to przysługuje w razie, gdy:

a. zamówiony przez Gościa apartament posiada wady techniczne, których nie da się usunąć, brak jest możliwości zmiany apartamentu, a Gość znając poziom utrudnień świadomie decyduje się na pozostanie w nim. W takiej sytuacji strony w drodze wzajemnych ustaleń określają wysokość rekompensaty, w zależności od stopnia utrudnienia oraz długości jego występowania w stosunku do całości pobytu Gościa.

  1. Prawo do rekompensaty finansowej nie przysługuje, w razie gdy:

a. ujawnione wady i nieprawidłowości zostały usunięte niezwłocznie po ich zgłoszeniu;b. wbrew warunkom zaakceptowanego regulaminu Gość uniemożliwił personelowi Apartamentów w Karkonoszach usunięcia nieprawidłowości lub ich weryfikacji;c. Gość odmówił zmiany apartamentu na inny wolny od wad, świadomie i dobrowolnie pozostał w wadliwym apartamencie, mimo oferty złożonej przez Apartamenty w Karkonoszach;d. zaistniałe utrudnienia np. w dostawie wody, prądu, gazu, energii grzewczej, energii elektrycznej, TV, Internetu, Wi-Fi, nie pochodzą z przyczyn leżących po stronie apartamentu lecz wynikają z działalności innych, zewnętrznych operatorów, w tym Zakładów Wodno – Kanalizacyjnych, Zakładów Energetycznych, Gazowych, jednostek samorządowych miasta lub dostawców sygnału internetowego i TV.e. wskazane przez Gościa niezgodności lub wady mają charakter wyłącznie subiektywnej oceny atrakcyjności lokalu, a w żaden sposób nie utrudniają korzystania z usługi noclegowej w apartamencie, m.in. ujawnione zarysowania, nieznaczne, niewielkie przebarwienia lub plamy, brak listwy przypodłogowej, brak elementu wyposażenia lub umeblowania, który znajdował się na poglądowym zdjęciu apartamentu, w razie gdy nie wpływa on na komfort i możliwość realizacji usługi noclegowej oraz ślady zużycia wynikające z wykorzystania apartamentu do wynajmu turystycznego;f. nieczystość i zabrudzenia ujawnione zostały w wyniku specjalnych, szczególnych starań podjętych przez Gości w miejscach niedostępnych przy zwykłym, standardowym wykorzystaniu lokalu, np. ślady kurzu w miejscu po odsunięciu narożników, sof, czy komód, których odsunięcie nie jest możliwe samodzielnie przez osobę sprzątającą, na szczytach zabudowy meblowej kuchennej, ujawnionych po odsunięciu listew przypodłogowych, w kratkach ściekowych lub w innych miejscach wymagających szczególnego wysiłku ze strony Gościa, jeżeli okoliczności i sposób ich pozyskania wyraźnie wskazują, że działania podjęte przez Gościa ukierunkowane zostały na zaplanowane z góry żądanie zmniejszenia ceny.

  1. Nie jest możliwe odstąpienie od umowy lub żądanie rekompensaty w przypadku wystąpienia wady nieistotnej, np. zarysowane drzwi od lodówki, ślady zarysowań na futrynie, drzwiach, i inne, mające charakter wyłącznie estetyczny, a nie użytkowy. Istotność wady należy analizować z uwzględnieniem jej znaczenia dla przeznaczenia apartamentu i celu, dla którego Gość dokonał wynajmu czyli usługi noclegowej.
  2. W razie gdy Apartamenty w Karkonoszach po przeprowadzonej wnikliwie analizie zasadności reklamacji zgłoszonej przez Gościa nie uwzględnią jego roszczeń, a Gość nie podzieli argumentów Apartamentów w Karkonoszach wyrażonych w odmowie uwzględnienia reklamacji, może skierować sprawę na drogę postępowania sądowego. W takim wypadku obowiązek wykazania, że w związku z nienależytym wykonaniem umowy przez Apartamenty w Karkonoszach Gość poniósł szkodę, która jest związana (pozostaje w związku przyczynowym) z nieprawidłowym działaniem Apartamentów w Karkonoszach, spoczywa na Gościu domagającym się zapłaty odszkodowania. Tym samym to Gość musi wykazać, że stan i warunki w Apartamencie były niezgodne z zawartą umową oraz że warunki te były złe i uniemożliwiały mu korzystanie z Usługi noclegowej w Apartamencie.
  3. Złożenie przez Gościa reklamacji nie zwalnia go z zapłaty za wykorzystaną część usługi noclegowej już świadczonej przez Apartamenty w Karkonoszach.
  4. Apartamenty w Karkonoszach ustosunkują się do otrzymanej od Gościa reklamacji i poinformują go o sposobie jej rozpatrzenia w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  5. Apartamenty w Karkonoszach udzielą Gościowi odpowiedzi na reklamację w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.
  6. Odpowiedź na reklamację zawierać będzie:

a. uzasadnienie faktyczne i prawne, chyba że nie wymaga tego charakter poniesionych zarzutów,b. informację na temat zgłoszonego problemu ze wskazaniem odpowiednich fragmentów umowy bądź przepisów obowiązujących na terenie obiektu, chyba że nie wymaga tego charakter podnoszonych zarzutów,c. wskazanie osoby udzielającej odpowiedzi.

  1. Realizacja wypłaty uzasadnionego roszczenia finansowego lub innej rekompensaty na rzecz Gościa następuje niezwłocznie, jednak nie później niż 30 dni od daty uznania reklamacji.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Gościa, będącego konsumentem, z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php; http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  3. Gość będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a. Gość uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy; regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowych;b. Gość uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Gościem a Apartamentami w Karkonoszach; informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;c. Gość może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Gościem a Apartamentami w Karkonoszach, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich); porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email: porady@dlakonsumentow.pl;

  1. Gość zachowuje prawo wystąpienia z powództwem dotyczącym reklamacji do sądu powszechnego, stosownie do obowiązujących przepisów prawa.

§ 9. [Prawa własności intelektualnej]

  1. Wszelkie prawa do treści zawartych w serwisie przysługują Apartamentom w Karkonoszach lub osobom trzecim, które wyraziły zgodę na rozpowszechnienie ich przez Apartamenty w Karkonoszach, w szczególności: teksty, logotyp, grafika, zdjęcia, filmy, ikony prezentowane w serwisie, nie mogą być powielane lub rozpowszechniane w żadnej formie i bez uprzedniego wyrażenia pisemnej zgody przez Apartamenty w Karkonoszach.

§ 10. [Ochrona danych osobowych]Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniemdanych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 WE, informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Aleksandra Kusz, prowadząca ewidencjonowaną działalność gospodarczą pod firmą Apartamenty w Karkonoszach, z siedzibą w Karpaczu, przy ul. Kąpielowej 5B/51, [kod 58-540], wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju, NIP 612681037.
  2. Dane osobowe Gości będą przetwarzane w celu:

a. wykonania usługi noclegowej, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO, przez okres nie dłuższy niż 5 lat od końca roku finansowego, w którym doszło do realizacji usługi. W tym zakresie przetwarzane dane obejmują: imię i nazwisko, adresy e-mail, numery telefonów, numer karty płatniczej lub numer rachunku bankowego, informacje o dacie pobytu, informacje o preferencjach dotyczących noclegu, liczbę osób objętych zamówieniem, liczbę i wiek dzieci objętych zamówieniem, adresy zamieszkania, numer NIP, dane niezbędne do wystawienia faktury VAT, język do kontaktu;b. realizacji marketingu produktów własnych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, do momentu wniesienia sprzeciwu, w tym w celu udzielania odpowiedzi na zapytania wysyłane drogą mailową lub przy użyciu formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie internetowej oraz w razie zapisu na newsletter. W tym zakresie przetwarzane dane obejmują: imię i nazwisko, adresy e-mail, numery telefonów oraz treść zapytania;c. udokumentowania wykonanej usługi w związku z obowiązkiem wynikającym z przepisów ustawy o rachunkowości i prawa podatkowego, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, przez okres nie dłuższy niż 5 lat od końca roku finansowego, w którym doszło do realizacji usługi,d. ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przez okres niezbędny do realizacji założonego celu.

  1. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji marketingu produktów własnych po upływie terminów wskazanych powyżej, w oparciu o udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, do momentu wycofania wniesionej zgody.
  2. Goście posiadają prawo żądania od Apartamentów w Karkonoszach dostępu do danych, które ich dotyczą, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
  3. Goście posiadają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego do spraw ochrony danych osobowych.
  4. Podanie przez Gości danych osobowych jest dobrowolne, jednak bez ich wskazania Apartamenty w Karkonoszach nie mogą zawrzeć umowy o świadczenie usługi noclegowej, ani powierzyć apartamentu, wobec czego zamówiona usługa nie może zostać zrealizowana.
  5. Dane osobowe Gości nie są sprzedawane, lecz zostały powierzone mocą odrębnej umowy na rzecz podmiotów dostarczających systemy rezerwacyjne oraz podlegają profilowaniu tj. zautomatyzowanemu przetwarzaniu w celu dokonania oceny i określenia cech osobowych lub potrzeb użytkowników.

§ 11. [Postanowienia końcowe]

  1. Treść regulaminu publikowana jest w serwisie Apartamenty w Karkonoszach.
  2. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy:

a. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną - z dnia 18 lipca 2002 r. (.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030 z późn. zm.);b. Ustawy o ochronie danych osobowych – z dnia 29 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.);c. Ustawy Kodeks cywilny - z dnia 23 kwietnia 1964 r. ( Dz. U. z 2016 r. poz. 380 z późn. zm.);d. Ustawy o usługach turystycznych - z dnia 29 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz. U. z 2011, poz.432 z późn. zm.);e. Ustawy o prawach konsumenta – z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014, poz. 827 z późn. zm.);